ROŚLINY PREBIOTYCZNE

Rośliny, które zawierają najbardziej naturalny prebiotyk – inulinę.

PREBIOTYK to wysokoenergetyczne pożywienie dla endogennych bakterii komensalnych mikrobiomu jelitowego. Prebiotyk, wskutek biodegradacji przez bakterie jelitowe, przekształca się między innymi w krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe: octowy, propionowy i masłowy. Kwasy te, pełnią wiele funkcji, między innymi,  zapewniają  odpowiednie pH przewodu pokarmowego i krwi, usprawniają pracę układu pokarmowego, z tym wiąże – lepsze trawienie i wchłanianie składników odżywczych, zwiększają odporność całego organizmu. Ponadto zwiększają  przyswajanie magnezu, wapnia, żelaza, mikroelementów oraz obniżają poziom cholesterolu i lipidów w surowicy krwi. I pełnią jeszcze wiele innych funkcji.

INULINA jest wielocukrem złożonym z monocukrów.  Nie jest trawiona ani wchłaniania w jelicie cienkim. W literaturze raz  jest traktowana jako błonnik, innym razem jako cukier, w związku z tym, często przekłamywana jest jej rola w procesach trawienia i wchłaniania w przewodzie pokarmowym człowieka i zwierząt. Inulina to nazwa ogólna dla ponad 30 tysięcy substancji, bo inulina, w każdej roślinie, zbudowana jest inaczej. 

Inulina nie jest trawiona w jelicie cienkim, a więc nie wpływa na poziom mierzalnego cukru we krwi, co jest istotną informacją dla cukrzyków. Inulina nie trafia do krwioobiegu, a więc nie należy jej liczyć w dietach jako cukru/węglowodanu .

Inulina ulega fermentacji w okrężnicy, działając jako prebiotyk. 

Gdy spożywamy rośliny prebiotyczne, natychmiast poprawia nam się stan zdrowia.  Dostarczenie mikrobiomowi jelitowemu najwyższej jakości pożywienia sprawia, że z jednej bakterii, w ciągu 60 minut powstaje 8 nowych bakterii, a po kolejnych 6 godzinach 16 777 216 nowych bakterii.

Na całym świecie rosnie ponad 34 tysiące roślin prebiotycznych. Niektóre z nich zjadamy regularnie w posiłkach, inne omijamy każdego dnia. Nie każda roślina prebiotyczna nadaje się do jedzenia, część z nich jest po prostu niesmaczna, części z nich nie możemy spożywać w ilości zapewniającej właściwe odżywianie Dobrym Bakteriom.

Warzywa prebiotyczne to min.: por, cebula, czosnek, pietruszka, topinambur, skorzonera, salsefia, karczoch, łopian.

Najwięcej inuliny zawierają korzenie roślin: oman wielki, mniszek lekarski, cykoria podróżnik, topinambur, skorzonera, salsefia, perz, pokrzywa.

  • Kuracja Mikrobiomu Jelitowego

    DETOX i wzmocnienie mikrobiomu

    Oceniono 0 na 5
    99.00  Dodaj do koszyka
  • Kuracja Mikrobiomu Jelitowego

    ZESTAW na zdrowe jelita

    Oceniono 0 na 5
    380.00 

    W ciągu 6 godzin od rozpoczęcia spożywania nastąpi znaczący wzrost liczebności Dobrych Bakterii w mikrobiomie Twojego jelita grubego.  W tym czasie,  z jednej bakterii powstanie około 16 milionów nowych. Kuracja poprawia kondycję jelita, oczyszcza i natlenia organizm, wymiata złogi. Przywraca proporcje mikrobów, eliminuje mikroby patogenne.

    Dodaj do koszyka
  • Kuracja Mikrobiomu Jelitowego

    Zestaw na wzmocnienie

    Oceniono 0 na 5
    180.00 

    Dla osób, które chcą szybko wzmocnić swoją florę jelitową, Dla osób, które borykają się z ciągnącymi się infekcjami, Dla osób, które często zapadają na infekcje, Dla osób starszych, leżących lub z ograniczoną ruchowością.

    Dodaj do koszyka

przeczytaj więcej wpisów

ANATOMIA BARIERY JELITOWEJ

Bariera jelitowa jest złożoną interaktywną strukturą, która reguluje przepływ treści pokarmowych w świetle jelita grubego. Bierze aktywny udział w homeostazie immunologicznej, mikrobiologicznej i metabolicznej całego

WŁAŚCIWOŚCI PROZDROWOTNE TOPINAMBURU

Helianthus tuberosus jest rośliną wielofunkcyjną, wykazuje korzystny wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka, jest doskonałym dodatkiem do codziennego odżywiania. Topinambur jest rośliną prozdrowotną, działa jak afrodyzjak,

Shopping Cart
0
    0
    Twój koszyk
    Your cart is emptyTwój koszyk jest pusty